czwartek, 2 kwietnia 2015

BABECZKI Z BUDYNIEM DO ŚWIĘCONKI

  Kiedy natknęłam się na ten przepis, od razu przypomniały mi się babeczki z dzieciństwa, które kupowała mi moja Mama podczas każdej wizyty w cukierni. Ponieważ babeczki z poniższego przepisu nie miały nadzienia, postanowiłam je zmodyfikować dodając do środka budyń, aby smakowały jak te z dzieciństwa. Babeczki są bardzo smaczne (zdecydowanie lepsze niż te kupne), kruche i nadają się idealnie do Święconki. Wiem, że do tego przepisu będę bardzo często wracać. Polecam Wam serdecznie!

Składniki na 24 babeczek:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • ¾ szklanki cukru pudru
  • 6 żółtek
  • 300 g zimnego masła
  • budyń waniliowy Delecta (jeżeli chcesz wzmocnić smak budyniu, dodaj kilka kropelek aromatu waniliowego Delecta)
  • szczypta soli
  • cukier puder do oprószenia
Sposób przygotowania:
  1. Na stolnicę (lub do miski) przesiej mąkę, dodaj sól, pokrojone w kostkę masło i wszystko posiekaj nożem
  2. Następnie dodaj cukier oraz żółtka i zagnieć na jednolitą masę (postaraj się zrobić to stosunkowo szybko). Tak przygotowaną masę zawiń w folię spożywczą i włóż do lodówki na minimum 30 minut
  3. Kiedy ciasto się chłodzi, ugotuj budyń według instrukcji na opakowaniu i odstaw do przestudzenia
  4. Po upływie czasu chłodzenia, rozwałkuj ciasto na grubość około 1 cm i wylep nim, posmarowane wcześniej masłem, foremki na babeczki. Do środka nałóż budyń, a następnie „zamknij” babeczkę ciastem (wytnij za pomocą szklanki kółeczka, które posłużą Ci za „przykrywkę”) i nakłuj widelcem
  5. Tak przygotowane babeczki piecz w nagrzanym piekarniku do 180C przez około 25 minut. Gdy przestygną, oprósz je cukrem pudrem. Gotowe :)
Smacznego!




Wielkanocne wypieki z Delectą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj