sobota, 7 listopada 2015

ZUPA CEBULOWA MOJEJ BABCI

  Kuchnia francuska słynie z zupy cebulowej. Nie chciałam przygotowywać tradycyjnej wersji, ale chciałam pokazać Wam w jaki sposób zupę cebulową przygotowywała moja Babcia. Nie jest to zupa krem, ale jak to mówi mój tata, „ zupa z farfoclami”. Pomimo, że za zupą cebulową nie przepadam, tę chętnie jem. Polecam! :)

Składniki:
  • 2 kg cebuli (umytej i pokrojonej w kostkę)
  • 1 marchewka (pokrojona w kostkę)
  • 1 kostka bulionu warzywnego
  • 3 kabanosy/frankfurterki pokrojone w kostkę (możesz użyć kiełbasy)
  • 2 łyżki oleju
  • 4 szklanki wody
  • przyprawy (pamiętaj, aby doprawić wg własnego smaku): ½ łyżeczki kminku, ½ łyżeczki oregano, 3 ziarenka ziela angielskiego, 2 – 3 liście laurowe, szczypta ostrej papryki, pieprz i sól do smaku
  • duża garść groszku konserwowego
  • grzanki (Czerstwy chleb pokrój w kostkę. Na rozgrzaną patelnię wlej trochę oliwy/oleju, z ½ łyżeczki oregano, 1/3 łyżeczkę bazylii i 1 płaską łyżeczkę czosnku, a na to wyłóż pokrojony chleb. Piecz z każdej strony do uzyskania złotego koloru.)
Sposób przygotowania:
  1. Umytą i obraną cebulę pokrój w kostkę i podsmaż ją na rozgrzanym oleju, aż się zeszkli. Lekko posól, dodaj oregano i duś przez chwilę (około 3 – 5 minut)
  2. Do garnka wlej wodę i dorzuć cebulę, kminek, ziele angielskie, liść laurowy, ostrą paprykę, pokrojoną marchewkę, kabanosy/frankfurterki oraz rozdrobnioną w palcach kostkę „bulion warzywny” i gotuj do momentu, aż cebula będzie miękka (czyli przez około 25 – 30 minut na małym ogniu). Na samym końcu dorzuć groszek i dopraw do smaku. Gotową zupę posyp grzankami
Smacznego!



1 komentarz:

Drukuj