czwartek, 17 grudnia 2015

CIASTECZKA MAKOWE

  Moja Mama uwielbia mak. Makowiec mogłaby jeść chyba każdego dnia. Kiedy natknęłam się na ciasteczka makowe od razu wiedziałam, że to będzie to. Ciasteczka są bardzo smaczne, szybkie i łatwe w przygotowaniu. Co ważne, do ich przygotowania nie potrzebujemy jajek, ani proszku do pieczenie co niewątpliwie jest plusem. Polecam Wam serdecznie. Na święta mogą być namiastką prawdziwego makowca, którego, według mojej Mamy, i tak nie może zabraknąć na świątecznym stole. :)

Przepis po niewielkiej modyfikacji pochodzi ze strony Mała Cukierenka.

Składniki:
  • 200 g maku – sparzony i zmielony 2 razy
  • 250 g miękkiego masła
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1 łyżka domowego cukru waniliowego 
  • 1/3 łyżeczki aromatu waniliowego
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • szczypta soli
  • opcjonalnie:  ½ szklanki dżemu (użyłam powideł śliwkowych, który wcześniej podgrzałam), roztopiona czekolada, kolorowe posypki
Sposób przygotowania:
  1. Masło utrzyj z cukrem, cukrem waniliowym i aromatem migdałowym (zajmie Ci to około 5 minut)
  2. Mąkę przesiej i wymieszaj ją ze zmielonym makiem oraz szczyptą soli. Następnie dodaj ją do masy maślanej i zacznij zagniatać ciasto. Tak przygotowaną masę włóż do lodówki na około 1 – 2 godziny
  3. Ciasto rozwałkuj na grubość około 5 mm (pamiętaj, aby podsypywać ciasto mąką) i wykrywaj wzorki – u mnie to były gwiazdki. Tak przygotowane ciasteczka piecz w nagrzanym piekarniku do 180C przez 8 – 10 minut
  4. Gotowe ciasteczka możesz przełożyć dżemem i oblać czekoladą
Udanych wypieków!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj