czwartek, 2 stycznia 2014

ZEBRA

  Właśnie od tego ciasto rozpoczęłam swoją przygodę z pieczeniem. Jest proste i dość szybkie w przygotowaniu. Puszyste, wilgotne i długo zachowuje świeżość. Najważniejsze, zawsze się udaje!
Przepis pochodzi z zeszytu mojej Mamy.

Składniki:
  • 5 jajek
  • 1 ½ szklanki cukru
  • 2 ½ szklanki mąki
  • 3 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ½  szklanki oleju
  • 1 ¼ szklanki oranżady
  • kilka kropelek aromatu waniliowego
  • starta skórka z 4 mandarynek
Sposób przygotowania:
  1. Oddziel białka od żółtek
  2. Białka ze szczyptą soli ubij na sztywną pianę
  3. Żółtka utrzyj z cukrem i aromatem waniliowym na gładką masę
  4. Następnie wsyp mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i zmiksuj
  5. Dodaj 1 szklankę oranżady, olej i skórkę z mandarynek i ponownie wymieszaj
  6. Do masy dodaj białka i delikatnie wymieszaj
  7. Ciasto podziel na dwie części. Do jednej z nich dodaj kakao i ¼ szklankę oranżady i wymieszaj
  8. Na dno tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia wylewaj na przemian masy (2 łyżki masy czekoladowej, a następnie 2 łyżki masy białej)
  9. Piecz w temperaturze 180C przez około 1 godzinę
Smacznego!






2 komentarze:

  1. Moja mama często takie piekła :) Ja sama rzadko je robię. A szkoda, bo jest bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że je przygotujesz bo naprawdę jest smaczne :)

      Usuń

Drukuj