wtorek, 17 września 2013

BABECZKI CZEKOLADOWO - MALINOWE

   Maliny i czekolada to mój ulubiony duet, dlatego gdy znalazłam poniższy przepis na babeczki wiedziałam, że muszę go wypróbować. To był strzał w dziesiątkę! Babeczki są bardzo łatwe i szybkie w przygotowaniu. Mocno czekoladowe, wilgotne w środku i ten zapach! Są to jedne z lepszych babeczek jakie zrobiłam. Polecam Wam serdecznie! 
Przepis po niewielkiej modyfikacji pochodzi ze strony Słodkie Fantazje 

Składniki na 12 babeczek:
  • 60 g mlecznej czekolady
  • 60 g gorzkiej czekolady
  • 100 g masła
  • 2 jajka
  • ½ szklanki cukru
  • ½ szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1,5 szklanki malin
Sposób przygotowania:
  1. W garnuszku z grubym dnem rozpuść masło z czekoladami. Następnie odstaw do przestygnięcia
  2. Jajka utrzyj z cukrem i ekstraktem waniliowym na puszystą masę
  3. Do masy dodaj przesiane suche składniki i dokładnie wymieszaj. Dodaj przestudzoną czekoladę z masłem i ponownie wymieszaj do połączenia się składników  
  4. Do tak przygotowanej masy dodaj maliny i delikatnie wymieszaj 
  5. Przełóż masę do papilotek (silikonowych lub papierowych) do ¾ wysokości i piecz w temperaturze 180C przez 18 – 20 minut (na termoobiegu wystarczy temperatura 160C)
Udanych wypieków! 





2 komentarze:

Drukuj