środa, 11 września 2013

CIASTO CYTRYNOWE

   Jednym z ulubionych wypieków w mojej rodzinie jest ciasto cytrynowe. Poniższy przepis tak naprawdę jest przepisem na babeczki, ale postanowiłam upiec  je jak zwykłe ciasto. Okazało się, że to był strzał w dziesiątkę. Ciasto jest wilgotne, bardzo aromatyczne i co najważniejsze, bardzo smaczne. Wcześniej piekłam babeczki wg poniższego przepisu i również były bardzo dobre.
Przepis po niewielkiej  modyfikacji pochodzi ze strony Małej Cukierenki.

Składniki:
  • 120g miękkiego masła
  • ¾ szklanki cukru
  • 1 ½ szklanki mąki
  • ½ łyżeczki sody
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 130 ml soku z cytryny (ja dodałam około 70 ml soku i 60 ml wody)
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • 2 jajka
  • skórka starta z jednej cytryny
Sposób przygotowania:
  1. Wymieszaj mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą
  2. Utrzyj jajka z cukrem. Następnie dodaj masło i miksuj na najniższych obrotach do uzyskania gładkiej masy
  3. Dodaj resztę składników, tzn. mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą, sok cytrynowy, aromat waniliowy i miksuj do połączenia się składników
  4. Na końcu dodaj skórkę cytrynową i wymieszaj
  5. Ciasto przełóż do formy wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej masłem i piecz w temperaturze 160 C na funkcji termoobieg przez około 30 - 35 minut lub do momentu, w którym patyczek wkładany w ciasto będzie suchy tuż po jego wyjęciu





4 komentarze:

  1. Jak zrobiłaś lukier? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic trudnego.
      2 łyżki cukru pudru + sok z połowy cytryny. Wystarczy tylko dobrze wymieszać składniki i gotowe! :)

      Usuń
  2. Postre divino para todo el mundo.
    Me encanta este pastel.
    Te amo Aga :)
    Michu, Ciebie też :)
    Pycha ciasto,cudowna polewa lukrowa cytrynowa, czapki z głów.
    POLECAM !!! NIE MA LIPY.
    SUKCES MUROWANY.
    DO DZIEŁAAA !!!
    S M A C Z N E G O :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj