środa, 27 listopada 2013

NAPOLEONKA

  Każdy zna to ciasto. Pyszne i dość łatwe w przygotowaniu. Gorąco Wam polecam J
Przepis pochodzi z zeszytu mojej Mamy.

Składniki:
Na kruche ciasto:
  • 1 paczka masła / margaryny
  • ½ szklanki gęstej śmietany
  • 2 szklanki mąki
  • szczypta soli
Na krem:
  • 3 szklanki mleka
  • 1 opakowanie cukru waniliowego (2 łyżeczki  domowego cukru waniliowego)
  • 1 szklanka cukru (ja daję ¾)
  • 1 szklanka mąki
  • 2 żółtka
  • 1 łyżka rumu (opcjonalnie)
Sposób przygotowania:
  1. Wszystkie składniki na kruche ciasto posiekaj nożem do uzyskania kruszonki, a następnie zagnieć je na jednolitą masę. Włóż do lodówki na 30 minut
  2. Schłodzone ciasto podziel na 2 równe części i rozwałkuj je (pamiętaj aby podsypywać blat mąką)
  3. Każdy placek piecz w temperaturze 180C przez około 15 minut, aż ciasto nabierze złotego koloru (blachę wyłóż papierem do pieczenia, ale nie smaruj jej masłem)
Krem:
  1. 2 szklanki mleka, cukier waniliowy i cukier zagotuj
  2. Rozbełtaj żółtka ze szklanką mleka, dodaj mąkę i wymieszaj na jednolitą masę, a następnie wlej ją do gotującego się mleka z cukrem, Pamiętaj aby cały czas mieszać, aż powstanie budyń. Po wystudzeniu dodaj rum i zmiksuj
  3. Gotowy krem nałóż na wystudzony placek i przykryj go drugim. Ciasto możesz posypać cukrem pudrem
Smacznego!




6 komentarzy:

  1. Uwielbiam to ciasto ! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! Zwłaszcza z rumem, pyyyycha :)
      P. S. moja Mama wlewa więcej rumu ;)

      Usuń
  2. To ciacho jest pyszne! Jakiś czas temu jadłam je na rodzinnym spotkaniu, aż naszła mnie ochota, znów! Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wypróbujesz ten przepis :) Życzę smacznego.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. przepis jest niezrozumiały, jakby zdanko uciekło gdzie nie gdzie proszę napisać drugi z dokładnością jak się da...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że teraz przepis jest czytelny. W razie pytań proszę o kontakt :)

      Usuń

Drukuj