sobota, 19 października 2013

WAFELKI PRZEKŁADANE:

  Kolejny przysmak, który przypomina mi dzieciństwo. Przygotowanie domowych wafli jest bardzo proste, a gotowe smakują znakomicie. Idealne, aby zabrać do szkoły czy pracy. Mam nadzieję, że wypróbujecie poniższy przepis bo na pewno nie będzie żałować!
Przepis pochodzi z czasów, gdy słodycze były na kartki. Wyobrażacie sobie te czasy, bo ja nie.

Składniki na około 25 wafelków:
  • ½ szklanki mleka
  • niepełna szklanka cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • ½ opakowania margaryny
  • 3 łyżki kakao
  • 2 szklanki mleka w proszku (użyłam mleka w proszku z Mlekovity o pojemności 250 g)
  • 1 opakowanie wafli tortowych
Sposób przygotowania:
  1. W garnuszku z grubym dnem rozpuść margarynę z cukrem i cukrem waniliowym
  2. Następnie dodaj mleko i kakao. Zagotuj i zestaw z ognia
  3. Do gorącej masy dodaj mleko w proszku i dokładnie wymieszaj (nie przejmuj się jak będą grudki, nie będą one przeszkadzały)
  4. Na wafla rozsmaruj nie za grubo część masy tak aby przykryć kratkę (około 3 łyżek), na niego połóż kolejnego wafla i dociśnij. Ponownie rozsmaruj masę i przykryj kolejnym waflem i tak do wyczerpania się składników (u mnie były to cztery warstwy)
  5. Na gotowe wafle połóż tacę a na to coś ciężkiego, np. garnek z wodą i niech tak poleżą około 30 minut aby dobrze się skleiły
  6. Po upływie tego czasu pokrój je w kostkę o dowolnym rozmiarze. Gotowe!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj